Besökaren möts bara av företagsnamnet
Det första en besökare möts av här på lindfoto.se är detta. Stilrent, enkelt och intetsägande. På den bästa platsen säger jag ingenting mer än mitt företagsnamn. Det kanske funkar bra om man har ett etablerat företagsnamn som VOLVO, AstraZeneca eller LKAB. Men till och med de har numera bara en liten logga längst upp till vänster på sina hemsidor.
Det är som att jag står i en stor skog och vrålar ut mitt företagsnamn. Ingen hör. Ingen ser. Det är inte fel plats men jag sänder ut fel signaler.
Jag vill nå ut till företagare i Sjuhärad, prata företagande, fotografera porträtt och skapa film. Då behöver jag använda ytan bättre. Presentera mig. Många tittar först i mobilen och då syns mitt porträtt med pratbubblan ”Hej” först efter fem blogginlägg. De går även att komma till en presentation av mig och företaget under menyknappen ”om ” men det krävs ett aktivt val från besökaren.
Jag behöver jobba med ytan som möter besökaren.