Påbörjat arbetet med juli månads omslagsbild
Varje månad lägger jag ut en ny omslagsbild på Lind Foto & Formgivnings Facebooksida. Här på bloggen berättar jag sammanfattande om utvecklingen som skett i mitt företagande under föregående månad. Vill du se omslagsbilden och läsa sammanfattningen för juni kan du göra det här.
I dag börjar jag jobba med omslagsbilden för juli. Ställer mig frågan: vad är målet med dessa omslagsbilder?
Den 4 januari skrev jag:
” Min ursprungliga tanke med att byta omslagsbild på Facebook är att visa vad som händer den månaden eller att bilderna symbolisera en känsla eller minne från månaden”.
Förtydligande av målet:
Jag vill träffa företagare i Sjuhärad, prata företagande, fotografera porträtt och skapa film till företag.
Det är vad omslagsbilden i juli ska visa.
Att se och förmedla andra företags möjligheter och kapacitet samt peka på upprepningar, svagheter och komma med idéer och lösningar är enkelt och roligt tycker jag. Jag är bra på det.
När det kommer till mitt eget företag är jag hemmablind. Men så länge jag har en framåtrörelse så sker utveckling. Och att skynda fram är inte alltid rätt väg att gå.
Inför juli behöver jag förtydliga och förenkla mitt formspråk. De signaler jag sänder ut på Instagram och på Facebook är för plottriga. Fokus nu i juni är träffar andra företagare i Sjuhärad och pratat företagande. Samma mål och fokus i juli men tydligare och mer frekvent marknadsföring. Jag måste komma på ett sätt att nå ut till mina blivande kunder.